Identifikační údaje a anotace projektu CAD
Název projektu: | CAD – počítačem podporované technické kreslení do škol |
Registrační číslo: | CZ.1.07/1.1.26/02.0091 |
Předkladatel: | UP Olomouc, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy |
Vedoucí projektu: | doc. PhDr. Milan Klement, Ph.D. |
Typ projektu: | ESF – Operační Program – Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
Číslo OP: | CZ.1.07 |
Název OP: | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
Číslo výzvy: | 02 |
Název výzvy: | Olomoucký kraj – Výzva č. 2 pro GP – oblast podpory 1.1 |
Prioritní osa: | 7.1 |
Co je projekt CAD?
Společný projekt Katedry technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci a 6 partnerských gymnázií Olomouckého kraje je zaměřen na rozvoj technického vzdělávání a zvyšování kvality ve vzdělávání prostřednictvím zavádění výuky
na zaměřené praktické uplatnění teoretické báze poznatků z matematiky a chemie při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování.
Poskytovatelé podpory projektu:
Realizace projektu CAD – počítačem podporované technické kreslení do škol je podporována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky prostřednictvím Olomouckého kraje.
Anotace projektu:
Společný projekt Katedry technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci a partnerských škol (víceletá gymnázia) je zaměřen podporu aktivit metodického týmu při inovaci vzdělávání realizovaného na těchto školách s cílem rozšíření výuky v oblasti praktické aplikace matematiky a chemie. Rozšíření výuky v těchto oblastech je zaměřeno na praktické uplatnění teoretické báze získaných poznatků při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování. Na základě řešení projektu došlo k vytvoření nového tematického celku „Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení“ v rozsahu 10 vyučovacích jednotek. Tematický celek je zaměřen na praktickou aplikaci teoretických znalostí studentů, získaných při studiu matematiky a chemie do oblasti počítačem podporovaného technického kreslení.
Tímto způsobem došlo k podstatnému rozvinutí mezipředmětových vazeb mezi matematikou a chemií a to na základě praktického využití znalostí studentů z uvedených předmětů při vizualizaci objektů ve 2D a 3D prostoru s přesahem do problematiky technického kreslení, jako jednoho ze základních prostředků grafické komunikace.
Cíle projektu:
- proškolení pedagogů v oblasti využití systému AutoDesk AutoCAD 2013,
- vybavení metodických pracovišť a výukových prostor pro realizaci výuky tematického celku „Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení“
- vytvoření kompletních metodických a vzdělávacích materiálů,
- vytvoření učebních plánů a výukových modulů pro výuku v rámci tematického celku „Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení“
- vytvoření interaktivního výukového materiálu, který bude k dispozici i široké odborné veřejnosti a bude zajišťovat snadnou implementaci vzdělávacího obsahu tematického celku „Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení“ do výuky.
Cílová skupina projektu:
- žáci 6-ti a víceletých gymnázií (Olomouckého kraje),
- pracovníci, pedagogové 6-ti víceletých gymnázií Olomouckého kraje.
Kvantifikace cílové skupiny: 240 žáků a 12 učitelů ze 6-ti partnerských gymnázií Olomouckého kraje. Velikost cílové skupiny byla stanovena jednotlivými partnerskými gymnázii, neboť každá partnerská škola si provedla vlastní analýzu potřeb a možností a na základě ní stanovila, které ročníky a třídy budou zapojeny do projektu.
Seznam partnerských škol projektu:
- Gymnázium Šternberk
- Gymnázium Uničov
- Gymnázium Čajkovského Olomouc
- Gymnázium Litovel
- Gymnázium Hranice
- Gymnázium Prostějov
WWW stránky projektu:
Webové stránky projektu CAD – www.cad.upol.cz © CAD 2013